tisdag 16 april 2013

Ja det var det där med bakning......

Jag vet inte.....tror jag har ngn form av tvångsbeteende faktiskt. När jag får ett recept i min hand så tror jag alltid att "det blir SÅ mycket bättre om jag ändrar om lite". Häromdagen så skulle jag baka en morotskaka till tjejkvällen på salongen och likt som alla andra gånger jag bakar så ändrade jag om liiiiite. Jag vet att mamma hade ett recept med både bakpulver och bikarbonat men på detta recept skulle det bara vara bakpulver. Näää hää ru, så gör INTE jag. Jag tar det som står på receptet vilket var 2 tsk bakpulver och sen gör jag det förbjudna, jag tillsätter, efter eget behag, ca 1 tsk bikarbonat. JA så får det bli, fluffigt ska det bli!!!!
Alltså....jag höll på att spränga hela huset i bitar. Ugnen såg ut som det varit sprängmedel i den. Buhuuuuu!!!! Jag ÄKSKAR att laga mat och prova nya recept, kanske är det just av den enkla anledningen att vid matlagning så funkar det faktiskt att mixtra lite med måtten. Jag kanske behöver hjälp med detta, kanske jag borde prata ut med någon. Eller så rider jag bara vidare på vågen 'jag kan inte baka'.....?!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar